توضیحات تکمیلی

_

مرمریت مشکی اسپایدر با رنگ زمینه مشکی یا قهوه ای سوخته در دسته سنگ های مرمریت تیره قرار می گیرد. رگه های طلایی رنگ موجود در سطح این سنگ مانند تارهای عنکبوت در هم تنیده اند، به همین علت است که این سنگ را دهبید اسپایدر(تارعنکبوتی) می نامند. هم چنین این سنگ با نام دهبید مشکی نیز شناخته می شود.
زیبایی این سنگ علاوه بر رنگ زمینه خاصش به دلیل رگه های طلایی عنکبوتی آن نیز می باشد. از آنجا که اصولا رنگهای تیره در دسته رنگهای گرم قرار می گیرند این سنگ نیز با رنگ زمینه تیره خود شکوه و گرمی خاصی به فضا می دهد. به همین علت این سنگ از جمله زیباترین سنگ های مرمریت تیره موجود در بازار است.
طرح و نقش این سنگ منحصر به فرد است و جزء سنگ های خاص در دنیا محسوب می شود. مرمریت اسپایدر مقاومت سایشی بسیار بالایی دارد و می توان از آن در قسمت های پر رفت و آمد نیز استفاده نمود.
یکی از قابلیت های خوب این سنگ، فرآوری در ابعاد بزرگ و سایز های اسلب می باشد. با استفاده از توری های فایبر مش، مقاومت سنگ را افزایش می دهند تا در هنگام حمل و نقل، سنگ آسیب نبیند. با این حال مرمریت اسپایدر از مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربه برخوردار است.